GOOGLE DISPLAY -MAINONTA

Google Display- eli bannerimainonnalla tarkoitetaan isoja kuvamainoksia, joita näytetään suosituilla Googlen hyväksymillä verkkosivuilla. Ne tekevät yritystäsi tunnetuksi myös silloin, kun niitä ei klikata.

Teemme näyttävät Display-mainokset yrityksellesi avaimet käteen -periaatteella.

Google Display -mainonta
alk. 2000 eur (+alv)

Lue lisää Display-mainonnan hyödyistä!
Ota yhteyttä, niin katsotaan yrityksellesi sopiva ratkaisu.

Display-mainonta -
digitaalinen lehtimainos

Google Display- eli bannerimainoksia näytetään suosituilla Googlen hyväksymillä verkkosivustoilla. Googlen verkosto kattaa yli 2 miljoonaa sivustoa ja tavoittaa maailmanlaajuisesti yli 90 % internetin käyttäjistä.

Kuvamainokset näkyvät usein sivujen ylä- tai oikeassa reunassa ja niissä saattaa olla liikkuvaa kuvaa tai tekstiä. Mainos on linkki kotisivuille ja maksat ainoastaan mainoksen klikeistä, et näytöistä. Mainokset ovat isoja ja näyttäviä, joten ne tekevät yritystäsi tunnetuksi myös silloin, kun niitä ei klikata. Display-mainokset ovat siis ikään kuin digitaalisia lehtimainoksia. Ne voidaan sijoittaa esimerkiksi tiettyä aihepiiriä käsitteleville verkkosivuille tai niitä voidaan näyttää valituille asiakasryhmille mm. iän ja sukupuolen mukaan.

Kasvata tunnettavuutta tai lanseeraa uusi tuote

Display-mainonta on hyvä mainosmuoto esimerkiksi tuotteiden lanseeraukseen ja tunnettuuden kasvattamiseen. Kerro ihmisille yrityksestäsi ja palveluistasi. Maksat pelkästään klikkauksista etkä näytöistä. Mainos kyetään myös uudelleen kohdistamaan (remarketing) niille, jotka ovat viime aikoina osoittaneet kiinnostusta yrityksenne tarjoamia palveluita tai tuotteita kohtaan.

Luo kysyntää ja
herätä mielikuvia

Hakusanamainontaan verrattuna, kuvamainoksessa pystytään helpommin jo visualisoinnilla ja sloganilla luomaan ja kehittämään mielikuvaa brändistä sekä tuotteesta. Display-mainonnan tarkoituksena on herättää ja aktivoida potentiaalinen ostava asiakas ja ohjata hänet haluttuun osoitteeseen, esimerkiksi tuotelanseerauksessa omalle landing pagelle tai suoraan omalle kotisivulle tutustumaan yrityksen palveluihin tarkemmin. Herätä katsojan mielenkiinto osuvalla ja oikeassa paikassa olevalla mainoksella, luo katsojalle muistijälki, ja saa hänet tutustumaan koko tarjontaasi yhdellä klikkauksella.

Täsmällinen kohdennus
oikealle kohderyhmälle

Mainoksia on kannattavinta näyttää sellaisissa digikanavissa, joissa toimialastasi keskustellaan eli joilta löytyy haluamasi avainsana tai aihepiiri. Kyseessä voi olla blogi, artikkeli, uutinen tms. Esimerkiksi raskasta kalustoa myyvän kannattaa mainostaa alansa sivuilla, kuten ammattilehtien sivustoilla. Display-mainonnassa on siis mahdollisuus kohdistaa mainokset näkymään vain niillä sivuilla, joilla käsitellään yrityksenne tarjoamia tuotteita tai palveluita. Jokaisella meistä on muistissa joku mieleen jäänyt mainoskuva. Sen ansiosta yrityksen nimi on jäänyt mieleen. Luodaan yhdessä sellainen.

Google Display -mainonnan hyödyt

• Laaja verkosto
• Kustannustehokasta ja nopeaa
• Hyvä mainosmuoto uusien tuotteiden lanseeraukseen ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen
• Kohdennettua monilla eri tavoin, myös sukupuolen ja iän mukaan
• Voidaan toteuttaa teksti- tai kuvamainoksena
• Maksat mainoksen klikeistä, et näytöistä
• Helposti mitattavaa – säännöllinen raportointi
• Luot kysyntää, saavutat uusia asiakkaita

Valitse Display-mainonta, jos:

• Palvelu/tuote on niin erikoinen tai uusi, etteivät potentiaaliset asiakkaasi tiedä sen olemassaolosta tai osaa hakea sitä Googlesta.
• Haluat kasvattaa tietoisuutta brändistäsi.
• Haluat mainostaa kuvan kanssa.
• Palvelu/tuote sopii heräteostokseksi.
• Haluat mainostaa hetkellistä tarjousta.
• Haluat kokeilla kohdennettua, edullista ja tarkasti mitattavaa mainontaa, joka tuo asiakkaat kotisivuillesi.

Mainokset voidaan kohdentaa tarkasti ja usealla eri tavalla, jotta ne tavoittavat juuri sinun haluamasi kohderyhmän.

Uskallamme väittää, että mikäli ei omasta yrityksestä halua kertoa niin ei halua myydäkään. Jos et itse kerro yrityksestäsi, kuka kertoo? Loppujen lopuksi jokainen yrittäjä haluaa myydä, eikö?