VIDEOMAINONTA YOUTUBESSA

YouTubessa mainosvideo näkyy ennen varsinaista katseltavaa videota,
YouTuben etusivulla tai hakutuloksissa.

Teemme yrityksellesi tehokasta videomainontaa YouTubeen avaimet käteen -periaatteella.
Videomainonta on mahdollista myös Facebookiin.

YouTube-mainonta
alk. 750 eur (+alv)

Ota yhteyttä, niin katsotaan yrityksellesi sopiva ratkaisu.

YouTube-mainonta kasvaa räjähdysmäisesti juuri nyt!

YouTube on Googlen omistama, internetissä toimiva videopalvelu. Sivusto on internetin suosituin suoratoistopalvelu, käyttäjiä on maailmanlaajuisesti yli miljardi kuukaudessa. Suomessa YouTube on toiseksi suosituin sivusto heti Googlen jälkeen ja sitä käyttää päivittäin yli kaksi miljoonaa suomalaista. YouTuben katseluaika kasvoi viime vuoden aikana yli 90%:ia Suomessa.

YouTubessa mainostavien pienten ja keskisuurten yritysten määrä on kaksinkertaistunut viimeisen kahden vuoden aikana. Videoiden käyttö mainonnassa onkin lisääntynyt nopeampien verkkoyhteyksien ja älypuhelimien vuoksi. Videoiden avulla on helpompi välittää käyttäjälle haluttu tunne ja viesti kuin pelkällä tekstillä.

Käyttäjät katsovat YouTube-videoita mobiililaitteilta yli tunnin päivässä!

YouTube-mainonnan hyödyt

YouTube-mainos voidaan kohdistaa tarkasti halutulle yleisölle esim. kiinnostuksen, iän ja maantieteellisen sijainnin mukaan. Käyttäjä voidaan ohjata joko kotisivuille tai YouTube-kanavalle. YouTubessa voi mainostaa sekä hakutuloksissa että videoiden sisällä. TrueView In-Stream ‑mainos on ohitettava verkkovideomainos, joka näytetään haluamallesi kohderyhmälle ennen varsinaista päävideota. Viiden sekunnin katsomisen jälkeen katsoja voi joko ohittaa mainoksen tai jatkaa sen katsomista. Siksi on tärkeää, että mainos on niin vangitseva, että katsoja haluaa katsoa sen loppuun asti. TrueView Discovery ‑mainokset näkyvät YouTuben etusivulla ja hakutuloksissa.

Mainonta YouTubessa on myös erittäin kustannustehokasta, koska maksat mainoksestasi vain, kun käyttäjä katsoo mainostasi 30 sekuntia (tai koko mainoksen) tai kun käyttäjä klikkaa mainostasi.

Sosiaalista mediaa käytetään entistä enemmän mobiilisti eli älypuhelimilla ja tekstejä jaksetaan lukea jatkuvasti vähemmän. Pieneltä näytöltä halutaan katsella mieluummin kuvia tai videota. Videoiden katselumäärät kasvoivat huomattavasti jo viime vuoden aikana ja Facebookista tuli varteenotettava videopalvelu YouTuben rinnalle. On tutkittu, että Facebookissa videoille ylipäätään saadaan näyttökertoja enemmän, kun video on ladattu suoraan Facebookiin eikä esimerkiksi Youtubeen ja linkitetty videota sitä kautta jakoon. Yksi videoiden merkityksen kasvuun vaikuttavista tekijöistä on ollut Facebookin käyttöönottama autoplay, eli Facebookiin itseensä ladatut videot lähtevät automaattisesti käyntiin uutisvirroissa. Näin ollen käyttäjät saa helposti katsomaan videolta ensimmäiset kolme sekuntia. Facebookissa videomainonnan etuihin kuuluu myös kustannustehokkuus ja tarkat kohdistamismahdollisuudet.

Uskallamme väittää, että mikäli ei omasta yrityksestä halua kertoa niin ei halua myydäkään. Jos et itse kerro yrityksestäsi, kuka kertoo? Loppujen lopuksi jokainen yrittäjä haluaa myydä, eikö?